28
Service Desk
Service Desk
Datasupport för användare
Vår Service Desk, Help Desk, Datasupport eller vad vi kallar det, är välbemmannad med
kunnig personal som hjälper ditt företags användare snabbt och effektivt, med verkyg för
tillgång till servrar, skrivare, nätverk och verktyg för fjärrljälp så att supportteknikern kan
koppla upp sig för att se ditt problem och hjälpa dig omedlebart.
ITIL
Vi arbetar enligt ITIL (IT Infrastructure Library), vilket är en vedertagen praxis för drift,
underhåll och styrning av IT, helt enkelt hur man ska göra för att få service och support att
fungera så bra som möjligt till lägre kostnader och ökad kvalitet i leveranser till kunderna.
Oavsett vilken IT-struktur ni har i dagsläget är detta lösningen för er som vill ha en pålitlig
och effektiv support med hög tillgänglighet.
Vår helpdesk kan vara er 1st line, 2nd line eller bollplank. Vi blir era medarbetares naturliga
kontaktlänk när det gäller frågor som rör IT-support - Vi ger snabba svar och hjälper till att
lösa de IT-problem som kan uppstå i vardagen.
CoreIT Service Desk arbetar efter fastställda metoder och rutiner:
• Ärendemottagning sker via webb, telefon eller e-post.
• Loggning och beskrivning av ärendet i ärendehanteringsystemet.
• Initial analys och problemlösning.
• Initiering av fördjupad problemanalys där så krävs.
• Samverkan med stödfunktioner avseende både hårdvara och mjukvara.
• Information till användaren om problemstatus samt uppföljning och återrapportering.
ärendet kan helpdesken alltid följa ett ärende från början till slut.